Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití opensourcových knihoven pro počítačové vidění
Strejček, David ; Zuth, Daniel (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s východisky vybraných opensourcových knihoven a s jejich implementací v oblasti počítačového vidění. Úvod práce pojednává o teoretickém základu počítačového vidění a možnostmi jeho praktického využití. V rešeršní části je představen elementární přehled opensourcových licencí včetně vybraných opensourcových knihoven. Tato část je obohacena o srovnání vybraných opensourcových knihoven dle stanovených kritérií. V praktické části je aplikována zvolená openosourcová knihovna v rámci vzorové úlohy, zabývající se detekcí pozic laserového paprsku.
Uživatelské rozhraní s využitím mobilního zařízení a kamery
Jelínek, Dalibor ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem uživatelského rozhraní, které umožní ovládat mobilní zařízení bez použití rukou za pomocí kamery. Práce zahrnuje rešerši existujících řešení bezdotykového ovládání počítačových zařízení a technologií počítačového vidění relevantních k tomuto tématu. Výstupem praktické části je aplikace pro systém Android sloužící jako webový prohlížeč, který lze ovládat výhradně pohyby obličeje a hlasem.
Detekce zahalených tváří v obraze
Malý, Ondřej ; Kříž, Petr (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je nastudovat a otestovat současné metody pro detekování tváře na zahalených tvářích a vyhodnotit výsledky. V první kapitole je teoreticky rozebráno 5 zvolených metod a v druhé kapitole jsou jednotlivé metody vyhodnoceny, jak pro soubor Wider Face, tak pro vlastní soubor fotek se zahalenými tvářemi. Následně je metoda Dlib CNN vylepšena pro lepší detekci zahalených tváří a přeprogramována pro detekci míry zahalení z testovaného obrázku
Webová galerie s rozpoznáváním osob
Hubl, Lukáš ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou aplikace sloužící jako webová galerie pro ukládání a prohlížení fotografií s možností automatické filtrace na základě obličejů. Probírá nástroje pro tvorbu jednotlivých částí aplikace včetně nástrojů pro automatickou detekci obličejů ve fotografiích a následného automatického rozpoznaní identity, včetně jejich implementace do vytvořené webové aplikace. Ukazuje výsledky testů detekce obličejů a rozpoznání osob na datasetu, který byl vytvořen konkrétně pro tuto práci. Na závěr jsou popsány možnosti dalšího postupu pro vylepšení jednotlivých prvků výsledné aplikace.
Mobilní aplikace pro rozpoznání leukokorie ze snímku lidského obličeje
Hřebíček, Pavel ; Kodym, Oldřich (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a implementace multiplatformní multijazyčné mobilní aplikace pro rozpoznání leukokorie ze snímku lidského obličeje pro platformy iOS a Android. Leukokorie je bělavý svit zornice, který se při použití blesku může na fotografii objevit. Včasnou detekcí tohoto symptomu lze zachránit zrak člověka. Samotná aplikace umožňuje analyzovat fotografii uživatele a detekovat přítomnost leukokorie. Cílem aplikace je tedy analýza očí člověka, od čehož je také odvozen název mobilní aplikace - Eye Check. K vytvoření multiplatformní mobilní aplikace byl použit framework React Native. Pro detekci lidského obličeje a očí byla zvolena knihovna Dlib, pro práci s fotografií pak knihovna OpenCV. Ke klasifikaci očí na případný výskyt leukokorie byla použita konvoluční neuronová síť. Komunikace mezi klientem a serverem je řešena pomocí architektury REST. Výsledkem je mobilní aplikace, která v případě detekce leukokorie uživatele upozorní, že by měl navštívit svého lékaře.
Hluboké neuronové sítě pro rozpoznání tváří ve videu
Jeřábek, Vladimír ; Sochor, Jakub (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozpoznáváním tváří ve videu pomocí neuronových sítí. Na začátku je popsán výběr a ověření konvolučních neuronových sítí pro generování příznakových vektorů z obrázků různých identit. V další části se tato práce věnuje agregování příznakových vektorů ze snímků videa. Agregování probíhá pomocí agregačních neuronových sítí. Na konci této práce jsou diskutovány výsledky, kterých dané agregační metody dosáhli.
Biometrická brána využívající kamer pro identifikaci osob
Jelen, Vilém ; Drahanský, Martin (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
Biometrické brány se používají pro rychlou a přesnou identifikaci osob. Z~biometrických charakteristik jsou běžně používány duhovka, obličej a otisky prstů. Jejich kombinací lze dosáhnout lepších výsledků identifikace. Cílem této práce je vytvoření takové biometrické brány společně s~řídící aplikací. Využita je kombinace duhovky obou očí a obličeje, který je snímán kamerami ze tří úhlů pro zvýšení přesnosti. K~detekci a extrakci příznaků obličeje jsou použity neuronové sítě. Rozpoznání duhovky je realizováno pomocí Daugmanova algoritmu.
Detekce hledaných osob ve videu
Bažout, David ; Musil, Petr (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit nástroj umožňující vyhledávání podezřelých osob ve videozáznamu pocházejícího z dohledových kamer. Hledané osoby jsou systému určeny pomocí několika fotografií obličeje. Výstup tvoří informace o výskytu hledaných osob na konkrétních snímcích. Úloha je řešena rozdělením problému na detekci tváře a její následnou identifikaci. Experimenty s existujícími přístupy na vhodných datových sadách zajišťují relevantní porovnání úspěšnosti metod za různých podmínek. Výstupy testů umožňují vybrat vhodné metody a jejich optimální nastavení pro tuto konkrétní úlohu. Práce se zabývá i návrhem vhodné architektury, průzkumem existujících knihoven implementujících zkoumané metody a dalšími způsoby optimalizace výpočtu. Výsledkem je implementace uživatelské aplikace splňující zadané parametry. Její funkce byla otestována na vlastní datové sadě věrně napodobující podmínky reálného provozu.
Hra pro mobilní telefon s využitím rozpoznání rysů tváře
Skoták, Jiří ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce popisuje tvorbu hry pro mobilní telefon platformy iOS, která využívá rozpoznání rysů tváře a další informace, které je možné získat z kamery či dalších senzorů zařízení. V práci je uvedeno několik přístupů vhodných pro detekci lidské tváře a jejích rysů v reálném čase. Dále jsou popsány a porovnány možnosti takové detekce v prostředí iOS. Následně je uveden návrh výsledné hry a popis úrovní, které ji tvoří. Úrovně mimo detekci dílčích rysů využívají i detekci objektů v obraze, zpracování barevnosti vstupního obrazu a další. Na závěr je představena výsledná podoba hry, která je vydaná a dostupná na App Store.
Využití opensourcových knihoven pro počítačové vidění
Strejček, David ; Zuth, Daniel (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s východisky vybraných opensourcových knihoven a s jejich implementací v oblasti počítačového vidění. Úvod práce pojednává o teoretickém základu počítačového vidění a možnostmi jeho praktického využití. V rešeršní části je představen elementární přehled opensourcových licencí včetně vybraných opensourcových knihoven. Tato část je obohacena o srovnání vybraných opensourcových knihoven dle stanovených kritérií. V praktické části je aplikována zvolená openosourcová knihovna v rámci vzorové úlohy, zabývající se detekcí pozic laserového paprsku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.